Burdur Lisesi, 24 Haziran 2026 Çarşamba akşamı bahçesinde düzenlenen mezuniyet töreniyle öğrencilerine unutulmaz bir gece yaşattı. Yoğun bir katılımla gerçekleşen tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Okul Müdürü Ahmet Demirel, mezun olan öğrencilere başarılar dileyerek duygusal bir konuşma yaptı. Okul birincisi 12/A sınıfı öğrencisi Nyysh Goodarzi de yaptığı veda konuşmasıyla mezuniyet coşkusunu taçlandırdı.
Törenin en dikkat çekici anları, seçmeli Japonca dersi alan 9/A sınıfı öğrencilerinin hazırladığı özel gösterilerle yaşandı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Araştırma Görevlisi Dr. Nesibe Kaya’nın rehberliğinde hazırlanan etkinlikler, misafirlere Japon kültürünü tanıtma fırsatı sundu.
Öğrenciler, gün içinde geleneksel Japon yemeği suşiyi hazırlayarak öğretmen ve arkadaşlarına ikram etti. Akşam programında ise Havvanur Sayın, Kayra Deniz Güneş, Ela Coşkun, Hasret Doğan ve Gülnisa Yayla’nın sunumuyla 15. yüzyıla uzanan köklü bir geleneğe sahip Japon çay seremonisi başarıyla canlandırıldı. Bu özel seremoni, izleyicilerden tam not aldı.
Dr. Nesibe Kaya, Japon çay seremonisinin inceliklerine değinerek şunları söyledi: “Bu tören, sadece çay yapıp içmekten öte, doğayla bütünleşme, ruhu arındırma ve sadelik, sükûnet, estetik ile zarafeti bir arada yaşama felsefesini taşır. Her hareketin ölçülü ve incelikli yapıldığı bu ritüel, derin bir huzur ve güzellik sunar.”
Mezuniyet gecesi, okul müdür yardımcısı Okan Elitaş, müzik öğretmeni Serap Yanık ve İngilizce öğretmenleri Kenan Nursam Nurlu ile Emel Urhan’ın seslendirdiği şarkılarla sona erdi. Velilerin de büyük ilgi gösterdiği bu özel gece, geç saatlere kadar süren keyifli anlara sahne oldu.