Çorum’da 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 83 bin 402 öğrencinin karne almasıyla sona erdi. Öğrenciler, yoğun bir dönemin ardından yaz tatilinin keyfini çıkarmak üzere dersliklerden ayrıldı. Bu yıl Çorum genelindeki 438 resmi ve özel eğitim kurumunda öğrenim gören 83 bin 402 öğrenci ve onlara rehberlik eden 7 bin 724 öğretmen, başarıyla tamamladıkları eğitim maratonunun ardından tatile merhaba dedi.
İsmail Kakaç İlkokulu’nda düzenlenen karne dağıtım törenine Çorum Valisi Ali Çalgan, Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, Vali Yardımcısı Yeliz Mercan, İl Emniyet Müdürü Arif Pehlivan, İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar ve çok sayıda öğretmen, öğrenci ve veli katıldı. Protokol üyeleri, öğrencilerin karne sevincini paylaşarak onlara tatil tavsiyelerinde bulundu.
Vali Ali Çalgan, sınıfları ziyaret ederek öğrencilerin karne heyecanına ortak oldu. Çocuklara yaz tatilini dinlenerek, spor yaparak ve yeni deneyimler kazanarak değerlendirmeleri tavsiyesinde bulunan Vali Çalgan, şunları söyledi: “Uzun ve yorucu bir eğitim dönemini başarıyla tamamladınız. Tatilinizi hem dinlenerek hem de kendinizi geliştirerek geçirin. Çorum’da gezilecek, spor yapılacak ve keşfedilecek çok güzel alanlar var.”
Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın ise öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra iyi bireyler olarak yetişmelerinin önemine vurgu yaptı. Aşgın, “Matematikte, fende ve teknolojide başarılı olmak elbette önemli. Ancak her şeyden önce iyi, ahlaklı ve güzel bir insan olmak en büyük başarıdır.” şeklinde konuştu.
İsmail Kakaç İlkokulu Müdürü Cemalettin Tunç, okulda uygulanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin başarısına dikkat çekti. Tunç, öğrencileri hem akademik hayata hem de geleceğe hazırlamak için özveriyle çalıştıklarını belirtti. Program, öğrencilerin sevinçle çekilen hatıra fotoğraflarıyla sona erdi.
Çorum’da binlerce öğrencinin karne coşkusuyla başladığı yaz tatili, eğitim yılının da başarıyla tamamlandığını gösterdi.