Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Orta Doğu’daki gelişmelere yönelik yoğun bir diplomatik trafik yürüttü. Gerçekleşen temaslarda, bölge liderleri ile bir araya gelerek önemli konular masaya yatırıldı. Bu görüşmelere Bahreyn Kralı Hamed bin İsa Al Halife, Birleşik Arap Emirlikleri Devlet Başkanı Muhammed bin Zayed Al Nahyan, Katar Emiri Temim bin Hamad Al Sani, Mısır Cumhurbaşkanı Abdülfettah es-Sisi, Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, Ürdün Kralı II. Abdullah ve Pakistan Genelkurmay Başkanı Asım Münir de katıldı.
Görüşmelerde, Türkiye’nin bölgesel sorunların çözümünde diyalog ve diplomasiye verdiği önemi vurgulayan Erdoğan, İran ile sürdürülen diplomatik sürecin olumlu bir noktaya ulaşmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Bu tür mutabakatların, Hürmüz Boğazı’ndaki geçiş güvenliği ve genel bölgesel istikrar açısından büyük önem taşıdığı belirtildi.
Erdoğan, Türkiye’nin barış ve istikrarın tesisi için her türlü desteği vermeye hazır olduğunu ifade etti. Bölgede hiç kimsenin diğerine tehdit oluşturmadığı yeni bir dönemin hedeflendiği vurgulandı. Bu çabaların, Orta Doğu’da kalıcı bir barış ve iş birliği ortamının oluşturulmasına katkı sağlaması amaçlanıyor.