Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2. İstanbul Doğal Kaynaklar Zirvesi’nde yaptığı açıklamada, Türkiye’nin enerji alanında stratejik bir konuma yükseldiğini ve küresel enerji arz güvenliğinin öneminin arttığını vurguladı. İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen zirvede konuşan Erdoğan, Rusya-Ukrayna savaşı ve bölgesel krizlerin enerji tedarikinin kritikliğini bir kez daha gözler önüne serdiğini belirtti.
Türkiye’nin, zengin enerji kaynaklarına sahip ülkelerle güçlü bir köprü görevi üstlendiğini ifade eden Erdoğan, Rusya, Azerbaycan ve İran’dan gelen doğal gaz boru hatlarıyla enerji tedarikinin sürdürüldüğünü söyledi. Son 10 yılda enerji alanında yapılan büyük yatırımlara dikkat çeken Cumhurbaşkanı Erdoğan, Sakarya Gaz Sahası’ndaki günlük üretimin 9,5 milyon metreküpe ulaştığını duyurdu.
Gabar’daki petrol üretiminin yurt içi üretimin yüzde 44’ünü karşıladığını belirten Erdoğan, Şırnak’ta gerçekleştirilen keşfin Cumhuriyet tarihinin en büyük petrol keşfi olduğunu vurguladı. Bu keşfin bölgede yatırımları, istihdamı ve ekonomik hareketliliği artırdığını ifade etti. Diyarbakır’da belirlenen 4 sahada çalışmaların devam ettiğini ve önümüzdeki 3 yıl içinde 24 yeni kuyuda faaliyet planlandığını açıkladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin küresel enerji diplomasisinde önemli bir konumda bulunduğunu yinelerken, Somali’deki sondaj çalışmalarının hava şartlarına bağlı olarak 6 ila 9 ay içinde tamamlanmasının hedeflendiğini aktardı. Erdoğan, “Savunma sanayiinde olduğu gibi enerjide de tam bağımsızlık ülkemizin Kızıl Elma’sıdır” sözleriyle konuşmasını tamamladı.