Giresun’a iki önemli gençlik ve spor yatırımı kazandırılacak. AK Parti Giresun Milletvekili ve TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Nazım Elmas’ın katılımıyla Spor Toto Teşkilat Başkanlığında düzenlenen protokol imza töreninde, Görele Diyanet Gençlik Merkezi ve Espiye Yarı Olimpik Kapalı Yüzme Havuzu projeleri için anlaşma sağlandı. Bu yatırımlar, gençlerin eğitim, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda gelişimine önemli katkılar sunacak.
Protokol kapsamında Görele ilçesinde modern bir Diyanet Gençlik Merkezi kurulacak. Bu merkez, öğrencilerin ve gençlerin manevi gelişimlerinin yanı sıra kültürel, sosyal ve eğitim faaliyetlerine katılımını destekleyecek. Gençlerin güvenli ve nitelikli ortamlarda bir araya gelerek çeşitli eğitim programları, seminerler ve sosyal etkinliklere katılabileceği bir yaşam alanı oluşturulacak. Merkez, 433,40 metrekare net kullanım alanına sahip olacak ve içerisinde 145 kişilik konferans salonu, fuaye, oyun salonu, çalışma salonları, mutfak, mescit, abdesthane, WC grupları ile teknik ve depolama alanları bulunacak.
Ayrıca Espiye ilçesinde bir Yarı Olimpik Kapalı Yüzme Havuzu inşa edilecek. Bu tesis, gençlerin ve vatandaşların modern spor imkanlarından yararlanmasını sağlayacak. İlçedeki sportif faaliyetlerin gelişmesine katkıda bulunacak havuz, özellikle çocuk ve gençlerin yüzme sporuna yönlendirilmesi, spor kültürünün yaygınlaştırılması ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarının desteklenmesi hedefleniyor. Toplam 1.477,84 metrekare kapalı alana sahip olacak tesiste, 5 kulvarlı yarı olimpik havuzun yanı sıra çocuklar için ayrı bir havuz, soyunma odaları, antrenör odaları, idari ofisler, seyir alanı, kafeterya ve engelli kullanımına uygun bölümler yer alacak.
Törende konuşan Prof. Dr. Nazım Elmas, gençlere yapılan her yatırımın geleceğe yapılan yatırım olduğunu vurgulayarak, bu projelerin toplumun gelişimine önemli katkılar sunacağını belirtti. Elmas, emeği geçenlere teşekkür ederek yatırımların Giresun’a hayırlı olmasını diledi. Protokol törenine Giresun Valisi Mustafa Koç, AK Parti Espiye İlçe Başkanı Samet Önal ve Spor Toto Teşkilat Başkanı Mehmet Ata Öztürk de katıldı.