Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları (GYO) için önemli bir vergi düzenlemesi Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu yeni düzenlemeye göre, fon ve yatırım ortaklıklarının taşınmazlardan elde ettikleri kazançlara yönelik vergi istisnasından faydalanabilmeleri için, elde edilen bu gelirlerin en az yüzde 50’sinin belirlenen süreler içinde kar payı olarak dağıtılması zorunlu hale getirildi.
Tebliğde ayrıca, taşınmaz kazançlarının nasıl hesaplanacağı, ortak giderlerin ve amortismanların dağılımı ile zarar durumlarında uygulanacak esaslar detaylı bir şekilde örneklerle açıklanmıştır. Bu düzenlemeler, sektördeki şeffaflığı artırmayı ve yatırımcılar için daha öngörülebilir bir finansal ortam sağlamayı hedefliyor.
Bu düzenlemeler sadece GYO’ları değil, aynı zamanda yatırım teşvik belgelerine ilişkin asgari kurumlar vergisi uygulamasında da değişikliğe gidildiğini gösteriyor. 2 Ağustos 2024 tarihinden önce yatırım teşvik belgesi almış ve sonrasında revize işlemi gerçekleştirmiş mükelleflerin karşılaştığı belirsizliklerin giderilmesi amaçlanıyor.
Ayrıca, tebliğe eklenen bir ibare ile geçici vergi uygulamasında “dördüncü geçici vergilendirme dönemi” de tanımlanarak, vergi süreçlerinde daha net bir çerçeve çizildi.