İran Devrim Muhafızları Ordusu Deniz Kuvvetleri, Hürmüz Boğazı’ndaki deniz trafiğinin kontrol altında olduğunu ve bölgeden geçen gemilerin güvenliğinin sağlandığını duyurdu. Son 24 saat içinde, petrol tankerleri, konteyner gemileri ve diğer ticari gemiler dahil olmak üzere toplam 20 geminin boğazı başarıyla geçtiği bildirildi.
İran donanmasının koordinasyonunda gerçekleşen bu geçişlerin, alınan güvenlik tedbirleri çerçevesinde yakından takip edildiği belirtildi. Açıklamada, bölgedeki deniz trafiğine yönelik akıllı kontrol ve gözetim faaliyetlerinin yetkili bir şekilde sürdürüldüğü vurgulandı. Devrim Muhafızları, “Hürmüz Boğazı’nda akıllı kontrol ve gözetim yetkili bir şekilde yürütülürken her türlü saldırganlığa ezici darbelerle karşılık verilecektir.” ifadeleriyle olası tehditlere karşı sert bir uyarıda bulundu.
Dünya enerji ticaretinin can damarı olan Hürmüz Boğazı, son dönemde bölgede artan jeopolitik gerilimler nedeniyle uluslararası kamuoyunun en çok odaklandığı stratejik noktalarından biri konumunda.