Kars’ın sağlık altyapısını güçlendirmeye yönelik önemli bir adım atıldı. Yapılan son atamalarla birlikte Kars’a toplam 24 yeni doktor görevlendirildi. Bu atamalar, Kars Milletvekili Adem Çalkın tarafından duyuruldu ve bölge halkı için büyük bir memnuniyetle karşılandı.
Milletvekili Çalkın’ın açıklamasına göre, Kars’a atanan 24 doktorun 19’u uzman hekim, 5’i ise pratisyen hekim olarak görev yapacak. Bu yeni doktorlar arasında Algoloji, Çocuk Kardiyolojisi, Romatoloji, Onkoloji ve Yoğun Bakım gibi hayati öneme sahip branşlarda uzmanlaşmış isimler bulunuyor. Bu uzmanlık alanlarındaki hekimlerin varlığı, Kars’ta yaşayan vatandaşların ihtiyaç duyduğu özel sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştıracak ve mevcut hizmet kalitesini önemli ölçüde artıracak.
Yeni atamaların, “Serhat şehri” Kars’ta vatandaşlara daha kaliteli ve etkin sağlık hizmeti sunulması hedefine önemli katkılar sağlayacağı belirtiliyor. Çalkın, bu atamaların gerçekleşmesinde Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a verdikleri destekten dolayı teşekkürlerini iletti. Çalkın, “129. Dönem DHY kurası kapsamında ilimize toplam 24 doktorun ataması gerçekleştirilmiştir. Algoloji, Çocuk Kardiyolojisi, Romatoloji, Onkoloji ve Yoğun Bakım gibi önemli branşlarda görev yapacak hekimlerimizin Serhat şehrimize şifa olmasını diliyorum. Tüm hemşehrilerime sağlık ve afiyet temenni ediyorum.” şeklinde konuştu.
Bu yeni doktor atamaları, Kars’ta sağlık hizmetlerine erişimin güçlendirilmesi ve vatandaşların ihtiyaç duyduğu branşlarda hizmet kalitesinin artırılması açısından kritik bir öneme sahip.