Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye ile Nijerya arasındaki madencilik alanındaki iş birliğini daha da ileriye taşıyacak önemli bir adımın atıldığını duyurdu. Bayraktar, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, “Nijerya ile enerji ve doğal kaynaklar alanındaki ortaklığımızı kazan kazan anlayışıyla çok daha ileri bir seviyeye taşıyacağımıza inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.
2. İstanbul Doğal Kaynaklar Zirvesi (İNRES 2026) kapsamında Türkiye’ye gelen Nijerya Katı Mineraller Geliştirme Bakanı Oladele Henry Alake ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, verimli bir görüşme gerçekleştirdi.
Görüşmelerin ardından iki bakan, “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Nijerya Federal Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Madencilik Alanında İşbirliğine İlişkin Mutabakat Zaptı”nı imzalayarak, stratejik iş birliğinin temellerini attı. Bu anlaşma, 2021’de imzalanan mutabakatın güncellenmiş hali olarak öne çıkıyor.
Bakan Bayraktar, anlaşmanın madencilik alanındaki iş birliğini daha işlevsel ve sonuç odaklı bir zemine taşıyacağını belirtti. Görüşmelerde, iki ülke arasındaki potansiyeli sahaya yansıtacak bir yol haritası istişare edildi. Anlaşma kapsamında, maden kaynaklarının keşfinden bilgi ve teknoloji paylaşımına, güvenli madencilik uygulamalarından insan kaynağı gelişimine ve yeni yatırımlara kadar geniş bir yelpazede stratejik ortaklığın derinleştirilmesi hedefleniyor.
Varılan mutabakat ile Türkiye ve Nijerya, enerji ve doğal kaynaklar alanında karşılıklı fayda ilkesiyle uzun vadeli bir iş birliği yapacak. Bu iş birliği, maden kaynaklarının keşfi, madencilik yatırımlarının teşviki, jeolojik araştırmalar, veri ve teknoloji paylaşımı, insan kaynağı kapasitesinin geliştirilmesi gibi birçok alanı kapsayacak. Ayrıca, ortak projelerin geliştirilmesi ve güvenli madencilik uygulamalarının teşvik edilmesi de öncelikli konular arasında yer alıyor.