Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, Başkent’in toplu taşıma hizmetlerini modernize etme ve vatandaşlara daha konforlu, güvenli bir ulaşım deneyimi sunma hedefiyle araç filosunu güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda, EGO’nun öz kaynaklarıyla alınan 10 adet yeni dizel yakıtlı solo tip otobüs, toplu taşıma ağına entegre edildi.
Yapılan bu yeni yatırım ile birlikte, EGO Genel Müdürlüğü’nün filosundaki toplam otobüs sayısı 1964’e ulaştı. Özellikle 2019 yılından bu yana filoya katılan yeni otobüs sayısı ise 534’e çıkarak, toplu taşıma kapasitesinde önemli bir artış sağlandı.
Filoya dahil edilen yeni otobüsler, modern teknolojiyle donatılmış 12 metre uzunluğunda solo tip araçlardır. Her biri, 27 oturma ve 72 ayakta yolcu kapasitesiyle toplam 99 yolcu taşıyabilmektedir. Çevreye duyarlı Euro 6 motor teknolojisine sahip bu araçlar, klimalı, alçak tabanlı ve engelli erişimine uygun tasarımlarıyla tüm yolcular için konforlu bir seyahat imkanı sunuyor.
Ayrıca, yolcu bilgilendirme ekranları, araç içi ve dışı kamera sistemleri gibi gelişmiş güvenlik donanımları, hem sürücüler hem de yolcular için daha güvenli bir seyahat deneyimi vadediyor.
EGO Genel Müdürlüğü, toplu taşıma filosunu sürekli genişleterek ve yenileyerek vatandaşların daha refah ve konforlu bir ulaşıma erişimini sağlamayı amaçlıyor. Bu tür yatırımlarla yolcu memnuniyetini artırmak ve Ankara’da sürdürülebilir ulaşımın temelini atmak hedefleniyor.