Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan önemli bir düzenleme ile vergi bildirimlerinin elektronik ortamda yapılmasına ilişkin kapsam genişletildi. 11 Ekim 2026 tarihli ve 596 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Bu yeni düzenlemeye göre, kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri elektronik tebligat sistemini kullanmakla yükümlü olacak. Ayrıca, kollektif ve adi komandit şirketler de bu zorunluluk kapsamına dahil edildi.
Elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken ancak henüz kayıt yaptırmamış mükellefler için başvuru süresi uzatıldı. Tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar, yani 30 Kasım 2026 tarihine kadar sisteme kayıtların tamamlanması gerekiyor. Yeni mükellefiyet tesis edenler ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde bu sisteme dahil olmalıdır.
Mükellefler, elektronik tebligat sistemine Dijital Vergi Dairesi üzerinden veya doğrudan ilgili vergi dairesine başvurarak kolayca kayıt yaptırabilecek. Dijital ortamda yapılan başvurular, e-posta veya SMS doğrulaması ile aktive edilecek. Oluşturulan elektronik tebligatlara ise Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet Kapısı üzerinden erişim sağlanabilecektir.
Elektronik imzalı tebligat evrakı, sisteme ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda muhatabına tebliğ edilmiş sayılacaktır. Mükellefler, cep telefonu veya e-posta adreslerine bilgilendirme mesajı gönderilmesini talep edebilir. Ancak, bu bilgilendirme mesajlarının ulaşmaması tebligatın geçerliliğini veya yasal süreleri etkilemeyecektir.
Tebliğde, yüzde 90 ve üzerinde engellilik oranı bulunanlar ile 18 yaşını doldurmamış gerçek kişiler için belirli şartlarla istisnalar öngörülmüştür. Ayrıca, sistemde kayıtlı 65 yaşını doldurmuş mükellefler, başvurmaları halinde sistemden çıkış yapabilecektir. 1 Temmuz 2026 tarihinden önce elektronik tebligat sistemine dahil olmuş mevcut kullanıcıların yeniden başvuru yapmasına gerek bulunmamaktadır; mevcut kod ve şifreleriyle kullanıma devam edebileceklerdir.
Bu yeni düzenleme ile 2015 yılında yayımlanan 456 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yürürlükten kaldırılmıştır.