Giresun, Uluslararası Giresun Aksu Festivali kapsamında, kardeş şehir Japonya’nın Sagae şehri ile olan dostluk bağlarını pekiştirmek amacıyla anlamlı bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Festival programı çerçevesinde projelendirilen ve iki şehir arasındaki dayanışmanın sembolü olacak olan ‘Kiraz Anıtı’nın açılışı görkemli bir törenle gerçekleştirildi.
Anıtın açılışı için Giresun’a gelen Sagae Belediye Başkanı Masaaki Saito ve beraberindeki heyet, Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse tarafından çiçeklerle karşılandı. Belediye binasında gerçekleşen görüşmede, iki başkan, kardeş şehir anlaşmasının 40. yılı olan 2028’de Sagae’de bir araya gelme temennisinde bulundu. Saito, bu özel yılda Giresun Belediye Başkanı Köse’yi Sagae’ye davet ederken, Köse de davete icabet etmek istediğini belirtti. İki lider, kardeş şehir anlaşmasının gittikçe güçlenmesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.
Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse, Kiraz Anıtı’nın açılışında yaptığı konuşmada, anıtın dostluk, kardeşlik ve kültürel dayanışmanın güzel bir simgesi olduğunu vurguladı. Köse, 1988 yılından bu yana süregelen kardeş şehir ilişkisinin, Türkiye-Japonya arasındaki köklü dostluğun yerel düzeyde daha da güçlenmesi adına büyük önem taşıdığını belirtti. Giresun’un eşsiz güzellikleri ve zengin kültürüyle öne çıktığını hatırlatan Köse, Sagae ile kurulan bağın sadece resmi bir protokol olmadığını, kiraz üzerinden gelişen güçlü bir kültürel paylaşımın göstergesi olduğunu ifade etti. Açılışı yapılan kiraz anıtının, bu güçlü bağların kalıcı bir nişanesi olacağını söyledi.
Başkan Köse, Giresun’un kirazın anavatanı olarak bilinirken, Sagae’nin de Japonya’da kiraz üretimiyle öne çıkan bir şehir olduğunu vurgulayarak, bu kardeşlik bağını daha da güçlendirmek adına karşılıklı tanıtım faaliyetleri gerçekleştirmeye hazır olduklarını belirtti. Farklı coğrafyalarda yaşasalar da dostluk, barış ve dayanışmanın insanları birleştiren en önemli değerler olduğunu söyleyen Köse, yerel yönetimler olarak şehirleri ve gönülleri birbirine bağlayan köprüler kurmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Sagae Belediye Başkanı Masaaki Saito ise Giresun’da bulunmaktan duyduğu mutluluğu ve onuru dile getirerek, kendilerini samimi bir şekilde ağırlayan Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse başta olmak üzere tüm Giresun halkına teşekkür etti. Saito, 1988 yılından bu yana devam eden kardeşlik bağının temelinde, iki şehir için de büyük anlam taşıyan kirazın yattığını belirtti. Kirazın sadece bir meyve değil, bereketin, dostluğun ve kültürel yakınlığın simgesi olduğunu vurguladı. Yıllar içinde kurulan bu bağın, karşılıklı ziyaretler ve kültürel etkinliklerle daha da güçlendiğini söyleyen Saito, açılışı yapılan anıtın kardeşliğin kalıcı bir sembolü olacağına inandığını ifade etti. Türkiye ve Japonya arasındaki dostluğun her zaman güçlü olduğunu belirten Saito, Giresun ve Sagae arasındaki kardeş şehir ilişkisinin bu dostluğun en güzel örneklerinden biri olduğunu kaydetti.
Anıtın açılış törenine, CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, İl Başkanı Dr. Gökhan Şenyürek, Merkez İlçe Başkanı Olcay Küçük, Belediye Başkan Yardımcıları ve Belediye Meclis Üyeleri de katıldı. Törenin ardından Belediye Kültür ve Fuar Merkezi’nde ‘Sagae Sergisi’nin açılışı yapıldı. Sergi, Japon kültürünün zenginliğini ve estetik anlayışını sergileyerek kardeşlik bağlarını daha da güçlendirdi. Etkinlikler kapsamında, Giresun heyeti ve Japon misafirler, Sagae Caddesi’ni de ziyaret ederek kısa bir gezi gerçekleştirdi.