Isparta’da 400 Yıllık Kurban İndirme Geleneği Coşkuyla Yaşatıldı

Isparta’da 400 Yıllık Kurban İndirme Geleneği Coşkuyla Yaşatıldı
Yayınlama: 25.05.2026
A+
A-

Isparta’da Asırlık Geleneğin Yeniden Hayat Bulması

Isparta’nın köklü geçmişine sahip, 400 yıllık Geleneksel Kurban İndirme Geleneği, bu yıl da coşku ve katılımla Gökçay Mesirelik Alanı’nda gerçekleştirildi. Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in göreve gelmesiyle adeta yeniden canlanan bu özel gelenek, 7 yıldır kesintisiz olarak sürdürülüyor.

Törene Isparta Valisi Abdullah Erin, Milletvekili Hasan Basri Sönmez, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen ve eşi Şadiye Başdeğirmen, ITSO Başkanı Metin Çelik, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Yunus Emre Karamanoğlu, İl Emniyet Müdürü Erdem Bildirici, SGK Müdürü Bayram Balban ve çok sayıda vatandaş katıldı. Etkinlik alanında çocuklar için balon park ve futbol sahası kurulurken, Yörük çadırında protokol üyeleri ve vatandaşlar keyifli anlar yaşadı. Müzik dinletisi ve halk oyunları gösterileriyle renklenen etkinlikte, katılımcılara çeşitli ikramlarda bulunuldu.

Geleneğin Kökenleri ve Önemi

Doğancı Mahallesi Muhtarı Ali Divarcı, geleneğin kökenine değinerek, “Asırlardır süre gelen bu geleneğimizde, 5 mahallemizdeki vatandaşlarımızın aldığı kurbanlıklar, tutmuş oldukları çobanlara teslim edilir. Çobanlar bir ay boyunca bu kurbanlıkları özenle güderler. Kurban Bayramı arifesinde ise dağlardan inen kurbanlıklar burada büyük bir coşkuyla karşılanır.” ifadelerini kullandı. Muhtar Divarcı, geleneğin bir dönem ara verilse de Belediye Başkanı Başdeğirmen sayesinde yeniden hayat bulduğunu belirterek teşekkürlerini iletti.

Isparta Muhtarlar Derneği Başkanı ve Keçeci Mahallesi Muhtarı Gökhan Büyükleblebi ise geleneğin birlik ve beraberliği güçlendirdiğini vurgulayarak, kültürel değerlerin gelecek nesillere aktarılmasının önemine dikkat çekti. Büyükleblebi, “Bu gelenek herkesin birleştiği, hep birlikte hayvanlarımızı kaybetmeden teslim ettiğimiz bir gelenek. Çocuklarımızla ilgili etkinliklerimizi çoğaltmaya çalışıyoruz ve bu konudaki desteklerinden dolayı sayın valimize ve sayın belediye başkanımıza minnettarız.” dedi.

Çocuklar İçin Kültürel Miras

Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, 400 yıllık bu geleneğin çocuklara geçmiş kültürünü aktarması açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Başkan Başdeğirmen, “Bu güzel geleneğimizi muhtarlarımız sayesinde devam ettiriyoruz. Kurbanların çobana teslim edilip, bayram arifesinde geri alınması çok önemli bir gelenek. Bizim çocukluğumuzda da böyleydi. Çocuklarımız artık bu tür şeyleri bilmiyorlar ama bu etkinlik sayesinde geçmişte neler yapıldığını öğreniyorlar. Bu etkinliği çocuklarımız için uzun yıllar yaşatmalıyız.” diye konuştu. Başkan Başdeğirmen, günümüzdeki imkanlarla çocuklara daha güzel ikramlar sunulabildiğini ve oyun parkları gibi etkinliklerle geçmişte yaşanan güzelliklerin gelecek nesillere aktarıldığını sözlerine ekledi.

Isparta Valisi Abdullah Erin de geleneğin gelecek nesillere aktarılmasının önemine değinerek, emeği geçen herkese teşekkür etti. Vali Erin, “Bu geleneği gelecek nesillere aktarmak gerekiyor. Bunu da Isparta Belediye Başkanımız Şükrü Başdeğirmen gayet güzel yapıyor.” dedi.

Konuşmaların ardından Isparta Valisi Abdullah Erin ve Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’e plaket takdim edildi. Etkinlik, kurbanların Keçeci Mahallesi’ne indirilmesi ve duaların yapılmasıyla sona erdi.

Reindeer Medya İzopoint Yalıtım Sıvası - Isı, Ses, Su ve Yangın Yalıtımı