Malatya’nın gözde mesire alanlarından Orduzu Pınarbaşı’nda, doğal güzelliğiyle dikkat çeken gölette yapılan detaylı temizlik çalışmaları, çevre kirliliğinin boyutunu gözler önüne serdi. Yaklaşık 24 saat süren ve 6 dalgıç ile 6 Park ve Bahçeler personelinin katıldığı operasyonda, göletin su altından ve çevresinden semaver, araba lastiği, düdüklü tencere, mangal ve soba borusu gibi çok sayıda atık toplandı.
Ekiplerin özverili çalışmasıyla gölet ve çevresi yeniden temiz ve estetik bir görünüme kavuşurken, Malatya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Hizmetleri Dairesi Başkanı Ömer Çoban, çevre duyarlılığı çağrısında bulundu.
Orduzu Göleti ve çevresinin her yıl düzenli olarak temizlendiğini belirten Çoban, vatandaşlara çevre konusunda daha hassas davranmaları yönünde çağrıda bulundu. Açıklamasında Orduzu Sosyal Tesisleri’nin Malatya’nın önemli sosyal yaşam alanlarından biri olduğunu vurgulayan Çoban, şunları kaydetti:
“Vatandaşlarımızın daha temiz ve sağlıklı bir ortamda vakit geçirebilmesi için ekiplerimizle birlikte yoğun bir çalışma yürüttük. Göl manzarasının korunması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve vatandaşlarımızın huzurlu bir şekilde vakit geçirebilmesi adına temizlik çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Çoban, piknik ve gezi sonrası çöplerin belirlenen çöp kutularına bırakılmasının önemine dikkat çekerek, bu alanların büyük emeklerle temizlendiğini ve gereken hassasiyetin gösterilmemesi durumunda doğal güzelliklerin zamanla çöp yığınına dönüşebileceği uyarısında bulundu. Mücadelelerinin çevrenin temiz kalması olduğunu ve halktan da aynı duyarlılığı beklediklerini ifade etti.
Çoban, çalışmalara destek veren Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er’e, dalgıç ekiplere ve ilgili daire başkanlıklarında görev yapan personele teşekkürlerini iletti.