Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR) 2. Olağan Genel Kurulu, Ankara’da yoğun katılımla gerçekleştirildi. Genel Kurul, internet medyasının geleceğine yön verecek yeni dönem organlarının belirlenmesiyle sonuçlandı. TİMBİR Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Seyfullah Hacımüftüoğlu, Genel Başkan Dr. Süleyman Basa ve birçok sivil toplum kuruluşu temsilcisinin katıldığı açılış konuşmalarında, birliğin kısa sürede internet medyasının ortak sesi haline geldiği vurgulandı.
TİMBİR Genel Başkanı Dr. Süleyman Basa, yaptığı konuşmada birliğin bugün 81 ilde ve 26 ülkede temsil edildiğini belirterek, yüzlerce medya kuruluşunu tek bir çatı altında toplamanın önemine değindi. Genel Kurul’un sadece bir seçim süreci olmadığını, aynı zamanda üç yıllık emeğin muhasebesini yapıp yeni dönemin hedeflerini belirleme fırsatı sunduğunu ifade etti. TİMBİR’in yayıncılık etiği, basın özgürlüğü, dezenformasyonla mücadele, dijital güvenlik, telif hakları, medya eğitimi ve uluslararası iş birlikleri gibi birçok alanda aktif rol aldığını ve yerel medyanın güçlendirilmesine öncelik verdiğini belirtti.
Dr. Basa, Anadolu’daki yerel haberciliğin görünürlüğünü artırma çabalarına dikkat çekerek, “Yerelin sesini merkeze taşıdık, yerel haberciliğin yalnız olmadığını Türkiye’ye gösterdik.” dedi. Ayrıca, dijital şiddet, siber zorbalık, afet haberciliği, medya okuryazarlığı, kültür ve turizm, gastronomi haberciliği, etik ilkeler, telif hakları ve bağımlılıkla mücadele gibi konularda eğitim ve çalışmalar yapıldığını sözlerine ekledi.
Türkiye Gazeteciler Federasyonu (TGF) Genel Başkanı Yılmaz Karaca, TİMBİR’in çalışmalarını takdirle karşıladıklarını belirterek, meslek örgütleri arasındaki dayanışmanın önemini vurguladı. Karaca, sorunların çözümünün birlik ve beraberlikten geçtiğini ve daha güçlü bir basın için ortak mücadelenin büyük önem taşıdığını ifade etti.
Uluslararası Gazeteciler Federasyonu Başkanı Şakir Gürel, TİMBİR’in medya alanında önemli bir boşluğu doldurduğunu belirterek, “Medya Meslek Yasası ve Medya Meslek Birliği” projesi üzerinde çalıştıklarını ve gazetecilik mesleğinin itibarının korunması gerektiğini söyledi. Gürel, gazeteci olmayanların mesleği kirletmesine izin verilmemesi gerektiğini vurguladı.
Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM) Başkanı Vedat Gündoğan, yerel radyo, televizyon ve internet medyasının güçlendirilmesinin stratejik önemine dikkat çekti. Dijital reklam gelirlerinin büyük kısmının yurt dışına çıktığını belirterek, bu kaynağın Türkiye’de kalması için çalıştıklarını ifade etti.
Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) Genel Başkanı Av. Hasan Oymak, TİMBİR’in farklı sivil toplum kuruluşlarıyla yürüttüğü ortak projelerle toplumsal fayda ürettiğini belirtti. Oymak, sivil toplum kuruluşları arasındaki iş birliğinin “dinlemek anlamanın, anlamak da çözümün anahtarı” olduğunu söyledi.
Genel Kurul’un ardından TİMBİR’in yeni dönem yönetim, denetim, disiplin, politika danışma, internet etik, gençlik, GİMER ve Medya Teknolojileri kurulları ile bölge başkanları da belirlendi. Bu seçimlerle birlikte TİMBİR, internet medyasının gelişimine katkı sağlamak ve sektörün sorunlarına çözüm üretmek üzere yeni bir döneme adım attı.
Genel kurulda belirlenen yeni dönem organlarında görev alacak isimler ve temsil edilen bölgeler detaylı bir şekilde duyuruldu.